Laddobar Web - Commandos BCD - Popisy misí
Heslo | žádné |
Úkol | Unést plukovníka von Belowa |
Tým | Zelený Baret, Ostřelovač, Řidič a Špión |
Země | Polsko |
Datum a místo | 15. července 1944; Vlčí doupě, Rastenburg |
Legenda | V létě roku 1944 skupina vysokých německých
důstojníků, motivována zoufalstvím, rozjela operaci s cílem odstranit führera,
svrhnout Třetí říši a jmenovat novou vládu. Jako datum byl určen 20. červen a za
místo bylo vybráno velitelství v Rastenburgu, Wolfsschanze, Vlčí doupě. Avšak vyskytl se tu problém. Plukovník SS Wilhelm von Below, hlava bezpečnosti komplexu, tuší existenci spiknutí a chystá se odhalit jeho vůdce. Vaší misí bude vniknout do pevnosti a unést plukovníka von Below dříve, než by mohl plánu způsobit nějaké problémy. Pokud budete úspěšní, Hitler by mohl být odstraněn a válka skončena v několika málo dnech. |
Commandos jsou úplně rozptýleni. Kromě Špióna, který sedí ve vězení na severu, jsou všichni na jihozápadě. Tam lze také klidně střílet, po tomto alarmu plukovník neodjede. Hru začne Ostřelovač, když výstřely do vzduchu k sobě přiláká hlídku a okolní stráže. Hlídky likviduje, dokud přicházejí (vylézají z bunkru nad západní branou, u kterého je též bedna s náboji do ostřelovací pušky), v mezičase si může skočit (i Baret schovaný nedaleko) pro cigarety od některého z mrtvých Němců. Když již žádné hlídky nevycházejí, začne své dílo Řidič. Vystřelí a celé se to opakuje, pouze hlídky vylézají z budovy u východní brány. Až je to omrzí, Řidič vyskočí ven a zastřelí (třeba z brokovnice) kulometčíka. Nyní by měla být celá čtvrť čistá. Všichni se přesunou k jižní bráně, tedy ke zdi u ní, kde stojí stráž. Baret ji ve vhodnou chvíli spoutá (nebo podřízne) a odnese. Poté se Ostřelovač odplíží mimo dohled stráží u brány a odstřelí stráž nahoře na zdi vpravo od brány. Baret se na toto místo může doplížit a přelézt tam zeď.
Začíná druhá kapitola, zabíjení kolem Panzeru II. Vše se musí samozřejmě obejít bez hluku, jinak vylezou hlídky a ujede plukovník. Nejprve je třeba odstranit vojáka na nejbližší budově. Pak přijdou na řadu vojáci na budově strážnice, ten blíže tanku se dá spoutat a odnést těsně podél stěny a nikdo ho neuvidí. Nyní je vhodné postupně spoutat a odnést (a pak klidně podříznout) všechny vojáky u brány, podle toho, jak na sebe vidí, od zadu. Když je tento prostor čistý, je možné s pomocí ostatních vylákat a podříznout vojáka u tanku a poté se vyplazit na budovu k vojákovi s velkým rozhledem (jde to dobře, nevidí těsně pod sebe), mrtvolu uklidit. Zbývajícího strážného na nepřístupné budově je možné umlčet jedině Ostřelovačem. Pozor však na strážné na lesních cestičkách. Do těch se Baret pustí teď, ve vhodné okamžiky (chce to vysledovat jejich dráhy) je chytne (či podřízne) a odnese do bezpečí. Celkem jsou asi tak tři nebezpeční. Nebezpeční pro smělý plán...
Záměrem tvůrců hry zřejmě bylo, aby hráč musel cestou ke generálovi potichu odstranit většinu vojáků, snad kromě hlídek, vysvobodil Špióna a jím vyčistil plukovníkovo okolí a také ho zajal (uniforma visí nahoře na velitelství :-)). Při vyhlášení alarmu plukovník nasedne do svého Kübelwagenu a odjede na východ. Tomu lze zabránit poměrně nesnadno, když ho i s autem rozstřílíte, selhali jste. Napadlo mě zničit jeho auto dříve, než do něj nasedne, vyčistil jsem tedy cestu až k hromadě dřeva před vjezdem k velitelství (dál Panzer II neprojede) a vjel tam rychle a odstřelil včas auto. Plukovník si mě stejně jako ostatní všiml a začal do tanku střílet. Tank tedy zůstal stát a vypořádává se se všemi nacisty, které může zastřelit (kromě plukovníka). Baret s Ostřelovačem, kteří to vzali od parkoviště tanku na severovýchod, odstřelili kulometčíka i další vojáky, kteří snad neutekli střílet na tank. Baret se pak obezřetně proplazil k žebříku na velitelství a v ten správný čas vyskočil nahoru, kde zastřelil stráž i přicházející hlídku (přijde ještě jedna). Pak si podal ještě některé další stráže na střeše, které by mohly být nebezpečné (případné těžko odstranitelné odstřelí Ostřelovač). Pak Baret odběhne dolů a schová se někam k mrtvému kulometčíku. Řidič s tankem couvne z plukovníkova dohledu, takže ten se vydá svou obvyklou únikovou trasou kolem velitelství. Tam však na něj už čeká Baret s pouty. A je skoro hotovo. Baret se se zajatcem může buďto někde bezpečně schovat (třeba v nějakém domku), nebo s ním rovnou nasedne do Panzeru. Řidič uskuteční okružní jízdu po lesních cestách, vystřílí západní bránu a posádku věznice (osvobodí Špióna) a vůbec všechny, kteří by mohli být nebezpeční. Misi ukončí tím, že odjede jihovýchodní cestou. A spiknutí může pokračovat : )